< Till bloggens startsida

Upplysning

En sån där dag som inte blev så bra.
 
Ibland vaknar man på morgonen och känner att 'nääe, jag orkar och vill inte gå till skolan', idag var en sån dag.. men jag gick såklart dit ändå (..moralkompassen pekade åt det hållet). Och dagen blev liksom inte bättre, en förkylning bröt ut, jobbig situation i skolan när man inte kan förstå varandra och man tycker väldigt olikt läraren men lyckas inte formulera sig så denne förstår. Lyckades eller snarade misslyckades med en presentation som jag hade idag, skulle handla om ärtsoppa, vad kan gå fel liksom, har ätit det hela mitt liv. Men lyckades ändå misslyckas med den.
 
Dessutom är det kallt igen, isande vindar som smög förbi alla mina lager av kläder och sedan upptäckte vi att dom gjort om receptet till en av våra favoriträtter i matsalen. Vi sade farväl till vårat favorit kaffeställe (potatoes/fat cat) när vi insåg att dom höjt priset med 150% (uppe i svenska priser nu.. i kina) och kvalitén har sjunkit sen den bäste barristan slutat. Så inge mer gott kaffe.. den tiden är förbi nu.
 
En rad av tråkiga händelser alltså. Och det var som om jag visste detta reda innan dagen börjat. Så vad har jag egentligen att säga med allt detta, jo, ibland så är det meningen att man ska stanna hemma helt enkelt. Får se om jag måste göra det i morgon, ifall jag blir sämre (förkylningen) kanske.
 
Jag borde stannat hemma idag.
Så här borde min dag ha spenderats, i soffan med en giraff.
 

Kommentarer
LillaJ

Låter som en rätt crappy dag.
Men fotot är underbart! Man blir så glad av det ^_^

Krya på dig!

2013-03-14 @ 16:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0