< Till bloggens startsida

Jo, vad jag faktiskt pysslat med är liksom annat..

Ja mina vänner och alla som jag känner. Här på bloggen har det varit dödligt tyst ett tag nu. Jag såklart förklara mig, jo jag har rest en del. Som jag har förklarat tidigare. Det började med att Jag, Stina och Cassiel tog en fantastisk weekend i Shanghai, kan inget annat än älska denna 20 milles stad. Har alltid så roligt där. Det var första gången för Cassiel vilket var lite extra kul. Vi (Stonken och moi) fick visa henne vårat Shanghai och vi prommenerade en hel jäkla del, sen var det lite roligt, för Cassiel hade aldrig sett så många utländska personer i hennes liv, hon höll på att trill av stolen, svor som en sjörövare men såklart så vande hon sig snabbt. Mer cool människa får man ju leta efter när det kommer att vanja sig till förändringar. 
 
Små fragment från den resan. Detta är ju egentligen bilder på när vi sitter still, men vi gick mest, tog nästan död på Cassiel. Det var roligt. Myyyyys. Oj fick en liten känslostorm, mysstromen.
 
Och idag kom jag och Stina hem från resa nr 2, jepp jepp. Taiwan, å du store, vilket ställe. Tokvarmt ja, men så fint, och rent och fungerande och roligt och det känndes så fritt. Kan ha varit den okrångliga tillgången av facebook som spädde på känslan av frihet, eller att man inte såg små kommunisk-tecknade filmer här och var, vad vet jag. Roligt hade vi, det var som en farväl och adjö-resa (sorligt sorligt) av våra trogna granna Wickee och Miguel. Vi besökte i varje fall Kaohsiung, Kenting (paradiset) och såklart Taipei.
Har nog en ganska grav romantiserad bild av Taiwan, men om jag skulle flytta permanent till ett land här i öst så är det nog Taiwan som står högst på listan (åk dit, för guds skull, 90 dagar har vi fina EU människor där utan visum). Well, denna resa blev det myket fest, jo så är det. Men man lever bara en gång, och det var ju i alla fall inte ibiza eller något annat osmakligt.
Lite så såg det ut. Å vilka fina människor jag fårr hänga med, blir alldeles varm. Hey! känslostorm igen, gud undra om det kan vara motreaktion fron mitt totala psykbryt på china mobile tidiagre. Kanske.
Taiwan var fint. Gud vad jag längtar tillbaka. 
 
Men nu är andra bullar som bakas (kan man ens säga så?,hmm), tenta-period! men tjohooo. De skola väl gå det med. Har så sjukt mycket att göra, nämligen dags att förbereda hemresan nu (ooo är jag saknad kanske?? haha), packa det som packas ska, sen ska vi ju kanske till Tibet som allt går vägen, sen ska vi ju klättra i yangshou också. Allt detta på en månad.
Det där med assistent är kanske inte så pjåkigt.
 
Nu ska här sovas.
 
Puss och gonatt!
 

Kommentarer
mamma

Åå, jag gläds med dej! Glöm inte att hålla kontakten med era fina vänner sen ni kommit hem. Kramar!!!

2013-06-14 @ 20:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0