< Till bloggens startsida

Ännu ett år

Hej hallå, jag och Stina firade faktiskt ett ganska lugnt nyår. Vilket var rätt skönt från min sida.. mehee. men här kommer några bilder, om ni är nyfikna på hur ett västerländskt nyår firas i Kina, Hangzhou, Xiasha!
Först blev vi bjudna på bio av dessa två, Cassiel och Ling :) det var en upplevelse, även om filmen var ganska dåligt, jackie chans zodiac var det.
En stor fest hade annordnats i students activity centre, lekar av alla de slag, tänk er som ett jätte stort barnkalas. Det var intressant.
I en anna del a centret var det underhållning i form av uppträdanden. Studenter som hade sina 15 minuter, var mest smöriga kineisiska ballader (verkar vara väldigt uppskattat.. själv så vill jag helst slippa) och galet falska bröl emellan åt. Men ölen flödade och folk var glada, det var kul :)

Vi smet iväg till löpbanan och kollade på stjärnorna.. tills..

Stina trodde sig höra strupsång! Det var inte strupsång utan brölen jag nämnde tidigare, pity.
 
Sen satte vi oss på en trapp och det började fyllas på med folk..
 
Det var dags för raketer och minuterna tickade ner till tolv slaget. Späääännande?!?! 
 
Klockan slog tolv och himlen lyste upp, det var vackert och otrorligt svårt att fånga på bild.
 
Det rykte endel, och ibland fick man raketskräp i anskitet, kändes som om någon kastade popcorn på en. 
And that was about it. Sen strosade vi hem, köpte lite gott på vägen och föröskte att inte freaka att ännu ett år har passerat. Jag är lite mer lugn i det avseendet än Stina, men tankarna finns där. Så nu, låt oss se vad 2013 har att erbjuda. 
 
Tack och hej!
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0