< Till bloggens startsida

Vanlig dag antar jag.

Jag ger er ännu en bild bomb från gårdagen, dagen vi fick veta att det är lite kenpigare att ta ut pengar än vi trott!
Så här ser postenleveransen ut i Kina, vet ej hur pålitlig den är så Sanna, det kan ta ett tag innan jag vågar mig på dom randiga breven ;). Av någon annledning så ligger allt på marken en stund innan dom delas ut. Hmm..
Jag tolkar denna bild på så sätt att "Sugen på att skaffa familj?, snälla låt bli, vi har kondomer till alla i alla olika former, smake och färger!", Man blir nog rådd att inte skaffa barn (enbarns politiken som vi alla hört om) här för det svämmar över med kondomer överallt. Och så här många sorter har jag aldrig sett, rsfu släng dig i väggen!
Det var lite svalare igår, så jäkla skönt att kunna ha jeans på sig. Titta det är jag, vi slappade utanför gallerian en stund.
Jag och min vän hittade en en väldigt traditionell kinsesik trädgård och lust hus på skolområdet, vi bestämde oss för att fota lite.
Stina blev lite lätt besatt i denna byggnad, kanske nån liten drake eller apa som smet in i henne.
Jag klättrade i träd. Tyvärr så slet jag hål i min t-shirt och krapade upp magen, men det var väl en upplevelse det med.
En fjärill som jag såg påväg hem från skolan.
På banken, var vi spenderade 3 timmar och det enda vi fick ut av det var att det inte går att ta ut penkisar utan pass. Gud vad jag saknar mitt pass. Vi var lagom less efter detta, hade glömt att äta på hela dagen också så jag var ingen ängel heller.
Så efter banken blir det allvar, vi måste ha mat och vi går till vårat kvaters lite finare restaurang som till och med har en meny på engelska (förvisso lika obegriplig ändå). Man får mycket mat i Kina, stora portioner.. dock med lite underliga saker.
Som tillexempel kalkonfötter. Dessa satte vi inte våra tänder i dom, dom var alldeles för groteska.
Någon stärkelsesoppa, smakade.. typ ingenting och därför ingen favorit.
Såhär ser menyn ut.. ja vad ska jag säga. Det är bara att chansa, det kan gå bra det kan också bli så att man får in kalla fötter av något djur.
 
Vad kan jag säga, vi lever och lär. Nu ska vi och shoppa med vår vän Cassiel, förhoppningsvis utan större bekymmer :)
 

Kommentarer
Elli

Alltså allvarligt!!??? Maten!! Jag dööör!! Å så undrar jag.... Har du redigerat och förfalskat de engelska översättningarna på menyn??!!! Det är ju ett skämt!! Om inte du har gjort det, så tror jag bestämt att kineserna driver med oss västerlänningar. Haha :)

Svar: Det på sant, allt är taget direkt ur verkligheten och ja, menyn ser ut på det viset. ;)
Emelie

2012-09-15 @ 09:34:14
URL: http://Levelli.blogg.se
mamma

Å huga, så äckligt! Jag hoppas ni hittar något ätbart i detta land, annars lär ni se ut som stickor när vi ses!

Svar: Haha, fast det hade väl inte skadat.
Emelie

2012-09-15 @ 19:34:53
mamma

Förresten är det nog som Elli säger. Säkert driver kineserna med västerlänningar.

2012-09-15 @ 19:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0