< Till bloggens startsida

Shopping!

Igår hade vi fått nog av alla bekymmer som pengar, kackelackor och underlig mat så vi bestämde oss för en tjejdag ute på stan, eller snarare en annan del av staden. Nämligen i Hangzhous störta shopping galleria/or. Det som en liten stad i sig faktiskt. Jag köpte nya converse, an baddräkt, lite underkläder och en t-shirt, vilket var ganska duktigt återhållsamt av mig så det fanns mycket, mycket att välja mellan.
Jag och stina dörbereder oss mentalt för denna utaning, det är Cassiel som fotar.
Cassiel och Stina utanför starbuck, förstå min lycka när jag fick tag på bryggkaffe. AAAAAAH!
Jag och Stina köpte lite franska underkläder och kände oss inspirerade.
Oh lalalaaaa, hahaha. Men expiditerna tyckte vi hade så vackra ögon så vi fick väl en självkänsleboost. 
Vå åt på en Japansk restaurang. Om man tittar noga ser  man en sumorumpa i bakgrunden.
Mer bilder innan maten. Som inte var obehaglig på något sätt.
Taxi baby, taxi. Här är vi påväg till outletmall. Det lika livsfarligt varje gång. Och frågar man om dom har bälte i bilen (vilket dom nästan aldrig har) så blir chauffören nästan förolämpad.
Jag älskar kaffe, ja det gör jag.
Redlight-district Emelie.. eller? Nä, här föröskte vi få en taxi hem, vilket var svårare än jag trodde. Här bakom pratar Cassiel med en trevlig polis som tillslut fick fixa en vän till sig att skjutsa hem oss. Alla är som jag sa är väldigt vänliga, och när dom pratar med varandra (som nu tex cassiel och polisen) så låter det som om dom har känt varandra i 100 år.
Weeehooooooo, jag och stina försökte återskapa ett foto från en dimmig kväll förlängesen . Med halvlyckat resultat. Men sannerligen en effektfull bild.
Här sitter Cassiel och Stina i vår privatskjuts, kostade oss 15 RMB.. tokigt.
 
Det var det, idag ska jag inviga min baddräkt för vi ska och simma!
 
 
 
 

Kommentarer
MrJ

Ni lever livet där borta ser jag. Kinesisk matkultur med starbucks, snickers och coca-cola. Shopping på burberry, armani och converse från nike. I'm loving it.

Svar: Ja precis, det gäller att ta seden dit man kommer.. det betyder väl att man gör precis som man gjorde hemma fast i ett annat land va?! ;)
Emelie

2012-09-16 @ 13:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0