< Till bloggens startsida

Lugn fredagnatt

Fick ett sms om att det skulle blåsa in kalla vindar över Hangzhou imorgon, vi skulle klä oss varmt och varna alla som vi känner. 'Förbered er för vintern den kommer och tar er!' var budskapet jag kunde utläsa från meddelandet. Ja visst, kyla är mindre lätt att hantera kanske.. men om sanningen ska fram så tjöt jag av lycka, eller något åt det hållet.
Det om någonting är något jag kommer sakna, vinter, riktig vinter. Och som det verkar på väderleksrapporterna på facebook (det är så fantastiskt att folk rapporterar om klimatet hemma) så kommer denna vinter bli en sån Riktig vinter. Mycket snö, riktigt låga temperaturer och mycket norrsken.
Ibland är det verkligen ironiskt, de senaste åren har vintern varit skit, varma, snölösa och allmänt ospännande och så flyttar man till andra sidan jordklotet (nästan) och då DÅ passar det sig att bli en riktig vinter. Jag menar va fan?! Vad fan är detta?!
Nåväl man får stå sitt kast när man inte är den som väntar på bättre tider.
 
Ja jag kan berätta att vi har skola även imorgon, ibland blir det så också.. skola på lördagar. Men vad gör det om hundra år, eller rent utav efter lektionen. Ingenting! Hade säkert bara slöat och tänkt på saker som inte tar mig längre än till kylskåpet och tillbaka till soffan.
 
En annan sak som endel kanske kan tycka vara intressant att höra är att jag saknar mina älskade små syskonbarn väldigt mycket (självklart resten också, men.. ni vet). Hur galet fort utvecklas inte barn egenligen? Jag menar? hallå, tar dom det aldrig lungt. Det är i alla fall väldigt uppskattat med alla bilder och historier som Elli och Hanna bloggar om. Ni kan tycka att det är det mest ointressanta, vardagliga och enkla sakerna i världen.. men om sanningen ska fram och verkligheten analyseras så är det helt galet sjukt intressant. Se och höra om människor man älskar allra mest utvecklas. Och männsklig utvecklig är exeptionell i mångt och mycket. Inte att förglömma.
 
Så eftersom vi är väldigt lata på att bilder för tillfället så får ni se bilder på några andra väldigt soliga ansikten som för nu är någonstans väldigt långt norrut i världen.
Siri och Elvira med sina solblekta hår och bruna näsor :)
Aili, en aning lortig på denna bild men med dom piggaste av ögon.
Lisa, lilla liten som bara verkar bli vildare och vildare enligt systers rapporter.
 
Ja, vad kan jag säga.. Hej hemlängtan :) men bara för nu.
 
Lev väl och njut av vintern.
 

Kommentarer
Hanna

Aili och jag tittade på en bild på dig hos Fammo idag. Hon tittade på den och tittade på mig och sa mamma. Haha, får nog öva in att du är Faster Emelie och inte mamma. Men det är väll så att alla med långt mörkt hår är mamma. Kram

2012-10-27 @ 22:09:19
URL: http://hhrs.blogg.se
Em

Hahha, kan inte vara lätt när alla går omkring och ser likadana ut ;)

2012-10-28 @ 04:20:13
Sis

Kraaaaam!!!! Vi saknar dig som tusan här!!!

2012-10-30 @ 08:07:52
URL: http://Levelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0