< Till bloggens startsida

Lovet.

Hallå i luckan. Just nu avnjuter vi ett 8 dagars lov pågrund av nationaldagen och midautumnfestival. Det är Fint, i Kina så tycker dom om dekorationer och fyrverkerier, så vår innergår sprudlar av blinaknde ljus och flaggor och glitter. Har tyvärr ingen bild på det.. men man får väl föröska föreställa sig. Men staden är vesäntligt mycket tommare nu, för alla har åkt hem till de vackra vyerna på landet. Både jag och Stina har fått öppna fält, skogar, berg och klar himmel abstinens.. så vi funderar på att åka utanför staden nu i slutet av veckan.
 
Men så jag pratar, här kommer lite bilder från de senste dagarna.
Stina fotade mig under en av mina dåligt utförda armhävningar.. nu när jag tänker efter så måste jag göra fler idag.. om jag inte blir mer sjuk,, 
'
Här stretchar Stina sina sätesmuskler och gör ett konstaterande ser det ut som.
Detta är en mooncake, det man äter under midautumn-festival. Vår vän Cassiel var söt nog och visade oss hur man firar festivalen.. vilket är ganska simpelt man äter mooncakes och kollar på månen. Denna smakade rosor eller liknande.
Min favorit, som hade en jordgubbsfyllning förde mina tankar (kanske lite lätt opassande) till detta
Fast då satte Stina ner foten och sade att swastikan på min kaka är åt fel (rätt håll) håll vilket betyder att det inte är en nazist swastiska utan en hinduisk symbol för lycka.
Cassiel pormotar rostade kastanjenötter, mycket gott detta.
En annan dag såg vi denne man stå och spela låtar om förlorad kärlek mitt på gatan.
Cassiel och Stina på väg till en restaurang som Cassiel tipsade oss om.. den var cool.
Stina och Cassiel med vår mat :D det var gott och vi frågade till och med om doggybags.. så detta blr vår lunch idag. Mehe! Har ingen aning om det är brukligt med doggybags i Kina meeeen det är ju slöseri att slänga mat.
Hahahaha, vi tar det på största allvar det här med att beställa in mat.
Nästan ätit färdigt. Vi tyckta stället hade lite Alice i underlandet vibbar och vi gillade det.
 
Ja.. sen kom vi hem.. och hrrmm.. Stina hade hittat kalk-kritor som man färgar håret med, sag och gjort. Så här såg det ut under processen.
Detta troll hoppade ut ur toaletten efter en halvtimme av underliga ljud och rolling stones på hög volym. Jag lovar att jag satte hjärtat i halsgropen. Detta var inte alls vad jag förväntade mig att se... vem gör det liksom?
Stina blev dock inte nöjd med resultatet. Och varför ögonbrynen blev lila är ännu ett mysterium för oss båda. Kanske blev Stina besatt av en minst sagt underlig ande inne på toaletten. Vem vet?!
 
Det var allt jag hade att bjuda på för denna gång. Som jag sa så känner jag mig lite krasslig så jag kommer ta det lugnt idag. För imorgon ska vi vandra i Hangzhous berg. Längtar ;)
 
 
 

Kommentarer
mamma

Halloj därborta! Ser ut som att ni har det riktigt trevligt på lovet. Kul att Cassiel tar sej an er. Ta det försiktigt med träningen när du är krasslig så det inte blir värre. Och så får vi hoppas att Stinas färgglada bryn återgår till en mer naturlig nyans snarast. Kramisar!!!

2012-10-02 @ 23:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0