< Till bloggens startsida

Längtan från staden.

Idag har jag vaknat upp utsövd till Stina som lyssnade på Yves Montand. Jag har en känsla av ett det kommer bli en bra dag. De två föregående dygnen har varit en aning sömnlösa.. omkring 4 timmar per natt vilket jag lärt mig inte är nog om man ska orka plugga och hänga med på lektionerna, det går inte alls.
I vilket fall, har suttit och läst natinal geographic denne förmiddag och längtat mig bort från städerna till Kinas fantastiska natur! OH MY SHIT vilka vackra ställen det finns här i landet, var ska vi börja? Av någon anledning längtar vi nordväst.. kan det vara hemlängtan som yttrar sig på ett underligt sätt? eller är det bara den mongoliska stäppen som verkliegen lockar med dess rena luft, vakra vyer och hästar? 
Kanske lite av båda.
Frågan är bara hur vi ska kunna kombinera våra resor med skolan, kommer bli ett pusslande må jag säga. Nu närmast funderar vi på att besöka Gula bergen, som faktiskt bara är 3 timmar här ifrån. Får se när det blir av, snart hoppas jag.
Vi har inte besökt några häpnadsväckade plaser de senaste dagarna.. om man bortser var vi faktiskt bor. Men bilder finns, och det är bara på mig och Stina. Enjoy.
Stina at tha bank! Vet inte hur många gånger vi sprungit där, men personalen där känns ganska familjära i nuläget.
Jag och Stina tog oss en minut och svamla till på campus. I bakrunden ser ni Frid Plaza huset.
Stina och en ostkaka på ett café som ligger i närheten av Frid, samma café finns nedanför vår lägenhet också, där köper jag kaffe.. varje dag. 
Vissa tryck som hittar på kläder här borta kan vara ofantligt roliga, här är bara ett exempel. Oh, har införskaffat två hattar, denna som Stina bär och en brun. Hattar is the shit.
På väg till skolan är jag. Och ni tänker ju såklart, vad är det för magnifika skapelser som pryder kvinnans fötter? JO!
Mina nya underliga skor! Ni vet ju hur det är, när man flyttar från folk man älskar får man ersätta dom med saker.
Tar det lungt vid skolans sjö. Mycket mysigt.
Titta upp i pilträdes grenverk.
Titta på Stina.
Titta på Stinas nya fickkniv, antagligen det bästa inköpen sen vi kom hit. Den har en demon på sig.. demonkniven.. hoo hoooooo
Ibland lägger vi också märke till de personer som arbetar omkring var vi bor och hänger. Här t.ex sover en byggarbetare.
Dessa män sköter om skolområdet och dess planteringar. Ser ut som något sorts personal möte.
 
Sådär, så kan det alltså se ut när man bor var vi bor.
 
Nu ska jag ta tag i dag. Handla, städa och allt det där man måste. Ugh!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0