< Till bloggens startsida

En dag var vi och klättrade på en kulle.

I onsdags åkte jag, Stina och Cassiel på en liten upptäcksfärd för att få njuta av Hangzhous vyer. Vi tog oss upp på ett berg/kulle och även ner för att hamna rakt brevid Hangzhous störta turist attracktion The west lake eller som den heter på kinesiska Xi Hu. En lagom dagsutflykt tycker jag ändå.
Vi hoppade ut taxin här med vårt sikte inställt på vårat mål, våra kullar.
Klättringen har börjat och mina kompajoner känner sig upprymda ch redo.
Det fanns även ett litet poliskontor på kullen, vilket jag tyckte känndes väldigt pittoreskt och gulligt.
Tornet kom närmare och jag kunde inte hjälpa att imponeras av dess konstruktion och hur sjukt duktiga stenhuggare var som vandrade vår planet fö 1000 år sen eller vad det nu var.
Det var precis rätt tid och ställe för ännu en osmaklig turistbild.
Poliser som turistade. Stenen där säg ge ett långt liv.
Ibland får man själv agera attraktion. Jodu.
Morgongympa.
Burfågel.. lite små sorligt om man frågar mig.
Vi skymtade Xi Hu mellan träden. Otroligt vackert vy, min kamera gör den inte rättvisa.
Kom ner till ett bostadsområde innan sjön, Stina fann denna plats väldigt tilltalande.
Har alltid varit en grym poser, inget att sticka under stolen med. Jag och Stina tyckte detta konstverk ser ut som två gosande renar, men det var tydligen en arbetande flicka. Det sticker vi under stolen och håller oss till renarna, right?
Mest troligt världens vackraste starbucks.
Änder! Så söta.
En båt och ännu en vacker vy.
Cassiel och Stina på en brotrappa.
Så söta. Så oskyldiga och väldigt anti allt vad andra västerlänningar heter när vi knatade omkring här. Hahaha.
Mer vyer. 
En påfågel smög omkring i buskarna.
Sedan tog vi en buss in till stan, var vi hittade svin dyr mögelost. Lyckan var total.
Sedan klädde jag av mig naken och vi tog bussen hem.
 
Många intryck och många vackra minnen rikare. 
 

Kommentarer
MrJ

Fina bilder igen. Det där området som Stina gillar. Ser slitet ut. Får inte det att gå ihop med Audin som står där nåväl. Tornet ser dock ganska nytt ut. Med den där fasaden skulle jag gissa på att det inte är mer än 100 år gammalt. ;)

Svar: Mr know it all ;) Du dessa svindyra bilar dyker upp på det mest underliga ställen.
Emelie

2012-10-06 @ 16:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0