< Till bloggens startsida

Twitter.. ja så var det

För inte allt för längesen gick jag med i, eller snarare aktiverade mitt gamla dammiga twitterkonto i tron om att jag kommer bli cool, samhällskritisk och uppdaterad. Och visst blev jag uppdaterad och till och med lite kritisk.. men vad jag inte hade i beräkning är ju att vem fan som helst får twittra och säga vad dom vill i Sverige. OUCH! misstag.
Och jag försökte verkligen välja ut vad jag trodde "vettiga" personer.

Men sanningen är den att jag inte tycker om twitter eller folk som twittrar. Ja, inklusive mig själv ibland. Ok inte mina vänner eller pojkvän som twittrar dom har bara en större acceptans eller något.Tålamod kanske.

Den andra sanningen, som jag egentligen vill komma till är att alla på twitter är likadana. Alla vill vara coola och samhällskritiska och det här blir inte bra. Denna längtan som alla twittrare besitter gör att alla i princip läser DN och kommenterar den mest kontroversiella rubriken och försöker ge en så kontroversiell kommentar ang detta ämne... bara det att alla gör likadant och alla har samma kontroversiella åsikt som i sin tur resulterar i att twitter är tråkigt och jag blir besviken. Ja och sen så kommer Samuel L Jackson in med nån svin underlig kommentar ang något i USA på en engelska som jag inte förstår och allt blir jättekonstigt.

Men det är min åsikt, andra har säkert en mycket mer trevlig upplevelse med twitter.

Nu ska jag skriva nästa presentation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0