< Till bloggens startsida

I say BRRRR it's cold in here, it must be lack of proper heating systems!

God förmiddag kära vänner.
 
Idag hade jag tänk nämna och även klaga på min situation. Jo så är det. Anledningen varför det är så lite uppdaterat är för att vi pluggar hela tiden. Nu har vi midterm-exams som ska vara gjorda denna vecka osv, så när jag väl är på datorn sitter jag med diverse pluggmjöggs uppe och inte bloggen, eller så kollar jag film.
 
I alla fall, nu till saken. Ja är ju norr ifrån, är liksom van vid riktigt kalla vintrar och tycker till och med om kyla utomhus. Inget fel med det, det är bara att klä sig.
 
Men här, här är det annat, det blir inte ens nästan lika kallt här som hemma men ändå har jag frysit mer de senaste veckorna än någonsin. Anledning! Husen är inte isolerade ordentligt, det drar från fönstrerna, det finns inget värmesystem installerat, element eller liknande. Det är hemskt, och det är så överallt, men kliver upp på morgonen , det är kallt, man går till skolan, det är kallt och man sitter i skolan och det är kallt. Det finns ingenstans man kan värma sig. Man får gode kämpa med yllekläder och halsdukar för den enda värmen som finns är den från maten och  sin egen kropp.
 
Och idag var den västa frysdagen av alla. Jag kliver upp, släpar mig till duschen och ser fram emot att få värma upp mina frusna lemmar med varmvatten. Kliver in, slår på duschen och väntar på varmvattnet.. väntar och väntar.. men det kommer inte?! Jag får starta morgonen med en kalldusch?! Vad  är detta, måste jag förevigt straffas med kyla?
 
Har inte än fått upp temeraturen i kroppen än tror jag och det är nu över 8 timmar sen duschen.
 
Så nu vet ni vad vi får tacklas med varje dag.
 
Uppskatta den svenska husbyggarkonsten och våra fanstastiska element, golvärme och kaminer!
 
Nu blir det mer frusenhet och pluggande för min del.
Såhär snygg är inte jag när jag fryser.. 
Ni kanske minns bilden på mina tofflor...
BRUTAL!
 

Kommentarer
sis

Fy sjutton! Fryser man går man ju omkring och spänner sig hela tiden!!! Det går ju liksom inte att slappna av i kroppen då! Nä.... stackars er.

Svar: Ja det suger, den där dagen var väst må jag säga, nu har vi köpt lite element och så :)
Emelie

2012-11-27 @ 22:27:26
URL: http://levelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0