< Till bloggens startsida

Äntligen helg!

Idag har jag druckit öl, ganska mycket öl. En vacker dag kanske jag kan blir sugen på en kall, vi får se.
*
Idag har det varit spelkväll på docent och det var Andréas klasskompisar som fyllde vardagsrummet. Dom är trevliga och det är ju bra, men ganska nördiga och duktiga på mala sönder diskussions ämnen. Det är lite som att släppa ner ett klot för en brant backe, det slutar inte förrän någon släpper ner ett nytt klot från en annan backe eller något. Jag vet inte, vad jag vet är att jag helt enkelt inte hänger med alla gånger. T.ex idag när limousiner var på tapeten, jag vet inget om limousiner förutom att dom är bilar, långa och inte allt för sällan svarta. Men säkert lärorikt på något plan, om inte annat så kan man skratta lite för sig själv.
*
Imorgon däremot är det skoshopping som gäller, dom har förtusan lagertömning på eurosko (upptäckte det igår först?!?!). Sanna behövde nya skor och ja, jag har alltid för få par. Det blir skojsigt. Annars ska jag brottas med matten i vanlig ordning... inte riktigt lika spännande men ack så nödvändigt.
*
Sedan har jag och mina kombos haft en oerhört het diskussion om fängelsestraff, det var jättekul vi tyckte så olika. Jag vet inte om vi kom fram till något men vad jag vet nu som jag inte visste innan är att vi tänker väldigt olika och att jag i princip inte har något hopp för mänskligheten alls. Undrade ett tag vad det egentligen säger om mig men jag släppte det och insåg att jag kan vara glad ändå för mitt liv i alla fall.
*
Tung arbtesvecka med ett bra avslut.
..
Hade förresten tänkt att jag skulle njuta av min sista tid som arbetare ordentligt nu, men jag tycker fortfarande bara att det är jobbigt och tråkigt. Det kanske inte är så illa ändå, min situation, kanske till och med högst nödvändig.
*
Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0