< Till bloggens startsida

Vad är det jag pysslar med egentligen?

Ännu en helg som lider mot sitt slut. Det har varit en bra helg och jag tänkte att det ska avslutas på ett bra sätt också, hur har jag inte listat ut än men det kommer bli storslaget. Nu lämnar jag det, tänkte att jag kan ju göra en snabbredovisning över helgens bravader. Jo så gör jag.
*
Fredag:
Lugn dag på jobbet och jag åt korvstroganoff till lunch (tror till och med stroganoff klassas som svensk husmanskost nuförtiden, jag tycker det är det i alla fall). Sedan skuttade jag hem med en rödvinsflaska till Sanna som vi drack medan vispelade mario cart (och varför man inte ska dricka och manövrera fordon blev för mig glasklart i samma stund), efter det knatade vi över till grannen. Hos grannen spelade vi beerpong (mamma detta är beerpong http://www.youtube.com/watch?v=8oIZ9bZoi3c ) och jag var totalt värdelös vilket resulterade i att jag blev en aning berusad. Jag struntade dock i krogen och gick hem, vars jag hade det ganska trevligt och fredag avslutades med ett leende på läpparna innan korkgluggarna gick igen.
*
Lördag:
Denna dag vaknar jag alldeles för sent, inget som rör mig ryggen destomer. Jag byter rum från sovrum till vardagsrum och kollar slutet på minst 2 dåliga filmer, äter godis och dricker kaffe till frukost/lunch precis så där onyttigt som det bara kan bli på helgerna också detta är något som går mig obemärkt förbi fast det inte borde. Sen pluggade jag lite. Sedan blev det kväll och ett gäng glada karlar snubblade in genom dörren för att spela tv-spel, vilket vi gjorde. Kvällen blev natt och nästan tidig innan dom som inte hör hemma i lägenheten gick hem. Det var ett trevligt sällskap och konversationerna var lagom flummiga och varierande. Jag kan faktiskt säga att jag lärde mig något den kvällen, ord som lejonpart, eufemism och postförtryck (?) lär ha kommit för att stanna. Också att låten Blue (da ba dee)s genombrott blev ett ganska dråpligt i Ryssland då blue tydligen betyder bög därborta. Vilket gjorde att jag drabbades av hysteriska skrattanfall och det kom tårar och allt, vilket i sin tur antagligen var ett ganska klart tecken på övertrötthet. Även lördag blev sen men en ganska lyckad dag.
*
Söndag:
Sover in på eftermiddagen nästan (jag börjar nog bli ganska obrydd om tider, kanske en omedveten förberedelse för den närmsta framtiden?) kliver upp äter lite frukost och börjar plugga (jag ska fortsätta med det snart, ännu mer). Jag har fått hjälp idag också vilket är grymt uppskattat. Det är helt fantastiskt hur duktig jag är på att bara glömma hur man räknar matte, det som om jag inte alls värderar den kunskapen fast jag innerst inne vet att det är väldigt användbart i många situationer (när man ska skriva högskoleprov till exempel, då är det jävligt användbart). Jag ska vara lugn idag plugga, spela tv-spel och diska lite. Kanske skjuta lite fyrverkerier som avslutning så det blir storslaget som jag har planerat. Jag får se.
*
Nu ska jag hämta mina glasögon och fortsätta plugga!
WOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0