< Till bloggens startsida

Konsten att inte göra det man borde men ändå bli rikare

Nu blev det väldigt tyst här.. Sanna gick till sin föreläsning och jag har inte ens sett skymten av Andreas idag. Jag är nästan frisk, lite trött och lite halsont baraså jag kommer definitivt att jobba imorgon, mina två sista dagar på trudesfrisörer. Vilken befrielse.. tror jag.
*
I vilket fall, högsoleprovet närmar sig, det är faktiskt nu på lördag. Vilket betyder att jag borde ta och räkna lite matte, kan fortfarande alldeles för lite. Men jag skjuter upp det hela tiden, det enda jag har gjort i matteväg idag är (skåda min genialitet) 1+-1 = 1-1 = 0. Sedan målade jag en tassande dam med inspiration från 1500-talet, fyndade nämligen en bok som heter '1000 mästerverk europeisk bildkonst från 1200-talet till 1800-talet' som jag har lusläst idag, bara för att inte räkna matte. Men jag har lärt mig massor, fått massor med inspiration så jag tycker inte att det var bortkastad tid. Hur skulle jag annars kunna veta hur man tolkar tavlors dolda moraliska budskap osv?
*
Men nu har jag stängt igen boken och Sanna har som sagt gått så det är bara att börja.
Porträtt: Johann Joachim Wickelmann av Angelika Kauffmann (Europas mest kultivarde kvinna enligt Goethe)
*
Se vad jag lärt mig!
*
Ok ok.. jag låter mitt samvete leda in mig på rätt spår nu.

Kommentarer
Anonym

Ja du min vän, när jag hade prov städade jag lådor och de var glänsande och utan minsta smula. Vill du veta hur proven gick.....

2012-03-29 @ 22:31:46
Em

Jag tror inte det.. jag kanske får döds ångest, men du kan ju alltid ljuga till min fördel :D

2012-03-29 @ 23:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0