< Till bloggens startsida

Det svåraste som finns

En av det svåraste saker jag vet är att köpa avocado som är perfekt för att ätas, sådär att kniven bara sjunker igenom den men den är inte övermogen och brun, utan härligt gyllengul och grön utan på. Jag kom fram till att jag får till det ungefär var 1000 avocado. Tidigare i veckan var en sån lyckoträff faktiskt och jag njöt av min prefekta avocado, det ska gudarna veta. Något som jag finner omöjligt är att köpa en mango som är redo för att ätas, har aldrig hänt, någonsin. Jag vet hur man ska bära sig åt. Har lite problem när det kommer till fikon men det har jag inte köpt skärskillt ofta.
*
Ja, det var vad jag hade att säga idag.
Ha det bra och lycka till i grönsaksdisken.

Kommentarer
Hanna

Pappa har lärt mig lite om avokado. Oftast förstörs dom i affärerna för att folk klämmer på dom "fel" alltså på sidan av dom. Man ska kolla om dom är färdiga genom att klämma uppe och nere på dom. Annars klämmer man sönder dom. Så där får du lite lärdom från min far :)

2012-03-17 @ 07:36:28
URL: http://hhrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0