< Till bloggens startsida

Jul, jul strålande jul! Och Shanghai igen då..

Ja då var julen 2012 firad.. och ja vi är helt slut. Vi hade julmiddag med alla utbytesstudenter från hangdian vilket var ganska trevligt. Vi fick mat för en billig peng och framför allt (enligt spanjorerna) öppen bar, hur mycket vin och öl man kunde dricka. I varje fall efter några glas vin i kroppen blev jag coh Stina nyfikna, vad är detta för galleria som vi inte varit till i Xiasha, så vi får på upptäcksfärd och väldigt snart hittade vi en nattklubb. Den var jättetrevlig, bara kineser (vilket är ganska kul), och små söta tomtar överallt, helt ok musik också. I varje fall vi gled in, fick en lysande skumgummipinne att vifta med, beställde en öl, sedan började äventyret. Vi startade dansgolv, fick se någon slags psykadelisk tomtedans, jag "lärde" mig spela kineiska dryckesspel utan större framgång, OCH SEN sen så skrider en vacker kvinna upp på scen, i röd satin klänning med slitsen från more is more universumet, hon dansar, hon drar upp män på scen sen.. sen sjunger hon, men hon är ingen hon utan en han! Stina och Emelies första drag-queen upplevelse i Kina! (första för mig någonsin fö den delen) Hon var riktigt duktig, sjöng och dansade som dita von teese, sedan hade hon ett orm-nummer var hon dansade och sög på dom?!? 
Vem kunde tro att julen skulle firas med en ormsugande drag-queen och inte karl-bertil jonsson? Inte jag i alla fall.
Jag gick dock hem redan vid 1, kände mig ganska sliten från helgens bravader nämligen, Stina däremot höll ut lite längre.
 
Jo just ja, Shanghai igen då. Då fär ni följa med i bilder istället :)

Vi började på ikea i hopp om att få lite julbord, gud så gott det hade varit.. men vi fick inget julbord.. istället shoppade vi lite lussebullar och annat smått och gott. Verkar inte som att de svenska köket har slagit i Kina.. alls. 
 
Inte så långt från vårt hostel tutade en blåsorkester och en hippie-mama dansade brevid, alltid kul med oväntade uppträdanden.
Här sitter jag och gnager på en efterlängtad lussekatt!, ser ganska trött ut men det är på grund av detta..
Psy-trance armageddon kvällen innan! Stina och Jag med vår granne Wickee som också råkade vara i stan den helgen.

Men vi ryckte upp oss och tog oss ut på en fin restaurang var denna fisk var vår bordskompis.

Stina var också lite trött och sträckte ut sig på dom lila sofforna likt en katt i solen (undra vad personalen tänkte)
Varken mitt eller Stinas bordskick var att hänga i granen.. men dom hade goda dumplings :D
Sedan fick vi smaka på lite kinesisk expressionism, väldigt fängslande uppvisning med ljus var det dom bjöd på.
Stina dreglar i porsches skyltfönster, hon tycker deras bilar ser ut som hamsterkvinnor. Jag tycker också dom är fina.
Nanjing road by night, eller kväll rättare sagt. Mycket att titta på.
Läsa karta.. hm hm hm, var var vi nu igen?

Sen gjorde vi något som fick oss att vilja äta hamburgare till frukost, dessa nattklubbar alltså. Men 6 spänn för en burgare är inte fy skam och dom har ju tomater på sig!
Påväg hem.. vi är trötta, jättetrötta. Men Shanghais tunnelbanesystem är underbara, till och med i detta skick hittar man dit man ska. FAB!
Vy från tåget påväg tillbaka till Hangzhou, inte så charmigt, och man undrar ju ad för muterade odjur som lever i det där vattnet. 
 
Men helgen var bra, slitsam men vi är ju fortfarande unga som tur är.
Nu ska jag ta en PN och förhoppningsvis få lite läxor gjorda!
 
Lev väl!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0