< Till bloggens startsida

Lärdomar i livet

Ok, ska snart gå och sova men jag kom och tänka på en sak..
Det finns ju hur många sätt man kan äta sina flingor, müsli och liknande. Med fil eller kanske yoghurt.. Och kanske till och med mjölk, vilket tar mig till min fundering.

Jag har alltid tänkt att mjölk äter man bara till sina flingor om man inte har något annat, lite som fattigmans-fil. Så har jag alltid tänkt när folk har ätit det, hos kompisar eller på film t.ex, att filen helt enkelt var slut och mjölk var det som fanns.

Men nu när jag börjat dejta (eller vad man nu kan kalla det) Johan så har jag insett att mjölk till flingorna också kan vara ett aktivt och medvetet första val. Incidenten till mitt uppvaknande hände faktiskt hos mina föräldrar, jag och Johan skulle äta frukost och till sina flingor väljer han mjölk. Jag tittar på honom och förklarar väldigt pedagogiskt att
'det finns fil och yoghurt, du behööver inte ta mjölk.'
Så tittar han på mig ganska förvånat och säger
'jag vet, men jag vill ha mjölk.'
Då trillade liksom poletten ner. En del väljer i bland mjölk till sina flingor framför något annat. Heelt galet.
..
Men jag kan ju tillägga att Johan oftast väljer yoghurt.
I alla fall, man slutar aldrig lära sig.

Kommentarer
Elli

HAhaha!! Menar du allvar!!?? fattigmansfil!!!??? kul kul

Svar: Ja, klart ;)
Emelie

2012-09-13 @ 09:15:33
URL: http://levelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0