< Till bloggens startsida

Impulser

Det känns som att det är dags för en ny livsfilosofi.. känns lite som att jag var lite väl impulsiv idag. Ännu en sån där 'Oh, vilken bra ide jag fick exakt nu och jag agerar på den direkt'-grej som jag råkade göra idag, jag bokade en resa till Rom. Du vet den där 'den eviga staden'-staden, romulus och remulus, påven och vatikanen.. änglar och demoner boken som blev upptryckt i ansiktet på oss för några år sedan, den staden..i Italien (kan man ju också säga). I alla fall 7/6 bär det av, men ett flygplan. Maia gör det alldeles för lätt för mig att boka saker.. åh nej, stackars Johan. Nå, gjort är gjort och det blir säkert trevligt-
*
Just nu är jag i Pajala i alla fall och ihelg blir det fullt ös med dop och dansföreställning. Sedan försöker mor min att övertala mig att gå första maj tåget med henne och skrikatyplika rätt åt alla eller något. Är inte jätte sugen. Ser mig snarare som en betraktare än en som deltar i demostrationer, helt enkelt för att jag inte anser att jag känner tillräckligt strakt för något som man brukar demostrera för eller emot. Vilket egentligen är väldigt trist och nästan lite sorligt. Får lösa det på någevis, men det är ett senare problem.
*
Ett problem som däremot måste lösas, ganska omgående är kartongbelamringen som pågår på övervåningen hos päronen, det är mina flyttkartongen och läget är ohållbart. Med andra ord, jag har att göra i morgon.
*
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0