< Till bloggens startsida

starka män lämnar avtryck

har anlänt till pajala nu, och här diskuteras det män med övernaturlig styrka (dubbel muskulatur och dubbelt så tjocka senor enligt sällskapet). det har tydligen funnits en hel del män av den kalibern här i krokarna. tydligen var min morfars bror och en ordentlig karl, helge som var 2 m lång och händer som dasslock. han hade också en suparvän som han brukade umgås med uppe på berget (i ullatti) , han kallades lillaxel och var dvärg (eller väldigt kort var han, om han var dvärg eller inte är relativt). dom var tydligen som ler-och långalm, och storhelge var lillaxels eviga beskyddare.
en fin liten historia tycker jag. blev några till om gamla lumpar kamrater och bröders kompisars vänner osv, hur dom kommer ihåg allt är för mig ett mysterium, men jag gissar att sanningshalten i historierna minskar ju hetsigare diskussionerna blir och när viljan att bräcka den andre segrar över förnuftet. men det är underhållande.
denna man kom också på tal, ställbergjätten/ grängersbergsjätten
fascinerande.
nu blir det film, bröllopsduellen.. nå, dom har iaf väl fönade hår.
hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0