< Till bloggens startsida

Lagom smakar bittert

Man brukar få radet att man inte ska tvätta sina jeans nästan alls, en gång i halvåret eller någon annan galet lång tid. Det för att dom ska hålla bättre och inte gå ur sig och bli blekta. Okej, jag förstår tanken, men hur i helvete ska man hålla sina jeans fläckfria? Jag kan inte, jag lyckas alltid sätta mig i något konstigt, som senast när jag var i Pajala och hälsade på kvistlack (?), och nu imorse drog jag på mina nya jeans som jag hade satt siktet på att aldrig tvätta, dom hade en stor fet röd fläck på knäet (måste vara smink eller någon konstig färg, för det var inte blod i alla fall). Hur i himmelen gör folk? eller är det jag som är en liten lortgris?... hjälp? 

Annars så är det.. säger jag bra idag så ljuger jag. Jag känner mig som mellan mjölk, lagom och svin tråkig, och då syftar jag mest på min garderob (men allt annat också, givetvis). Jag tror jag behöver proffesionell hjälp för att få ordning på mig och min stil. Var nämligen och shoppade idag och vad som fick följa med mig hem var.. svart svart svart.. tråk tråk tråk, högh. Jag orkar snart inte med mig själv. Och då har jag inte ens gått in på vad jag såg i spegeln i provrummet. Jag ryser vid tanken. Provrum är djävulen själv.

Det känns som om alla andra är så coola och jag är lönnfet och lagom. Jag vill gå hem och krypa under täcket. Men nejhej, det får jag inte. Istället ska jag jobbar 4 timmar till framför en miljon speglar och belysing som avslöjar varenda skavank. Inte kul att ha en dålig dag som frisör.

Och mitt knä fuckar med mig igen.

Men det hade kunnat vara värre, känner mig så otacksam när jag gnäller på det här viset. Jag borde sluta, men det känns så bra efteråt. Jag borde kanske sluta äta godis också, så kanske jag kan göra något åt provrums situationen i alla fall.


...


Ok.. nu är jag klar, slut gnällt för idag ( Sanna kanske får höra en och annan mellanmjölks liknelse när jag kommer hem, men that's it!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0