< Till bloggens startsida

En bra och en dålig idé

Neonskyltar på gatorna
sänder ljus till mig och skatorna
Alla dansar, och jag tänker
är du också själv?
Var är du ikväll..
-
Sjöng Håkan Hellström i mina öron när jag var och prompanerade nyss. Det är alltid lika härligt att höra musik som färgade ens uppväxt, det är nog lite det-var-bättre-förr-känslor som pyser ut när man gör det. Vilket jag tror är högst hälsosamt och alla människor har det behövet att få muttra det ibland. Det är fint.
-
Och äntligen har det blivigt lite kallt, det är frost på backen och asvalten är glashal. Jag blir inte förvånad om en eller annan trafikolycka inträffar ikväll, jag höll själv på att dra en vurpa när jag spatserade över en väg på min lilla motionsrunda. Ja det är sant, jag har börjat röra på mig. Än så länge är det lite, men hey! efter att ha suttit på arslet i 4 år och endast haft sex och vägen till och från bussen som motion så är det nästan anmärkningsvärt, mitt lilla försök till en sundare livstil (håll tummarna för mig nu).
-
JO! anledningen till att Håkan kan  sjunga i mina öron är att jag äntligen fixat spotify i telefonen. Jag tror helt ärligt att det är en av dom bästa idéer jag haft på länge. Jag gillar att få bra idéer och sedan faktiskt göra det. Det är tillfredställande på hög nivå. Har dock insett att jag också gjort en ganska dum grej, en dålig idé med andra ord, att raka bort mitt babyfjun i nacken. Det var dumt! nu är det asfult när det håller på att växa ut och dessutom har det slitis av hår så det hänger likförbannat hår ner i nacken och kittlas utav bara fan och hans moster. Uff. Nåväl, man lär sig av sina misstag.
-
Nu blir det kaffe och ännu en disneyfilm, det finns många sådana.. disneyfilmer.
-
Imorgon är det hotelfrukost med kollegorna, sedan återvänder jag hem till Pajala på eftermiddagen. Spännande!
-
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0