< Till bloggens startsida

en axel

skynda hynda, hade varit en roligare rubrik på förra inlägget.
jag har sannerligen vänt på dygnet måste jag erkänna, men det är nogot mysigt att sitta och kolla tv eller läsa böcker mitt i natten när alla andra sover, rofyllt.
idag har jag mest varit hos hanna och erik och aili, minus erik som är och jobbar i kiruna (stackarn). det var skönt, jag har fått skvallra som en annan kärring med båda hanna och hennes mor och syster, sen har vi käkat på tahi och kollat klänningar till systra mis bröllop, och som grädden på moset, pricken över i, som ***** i ****** så har vi (mest jag) gullat och myst med prinsessan på droppen, aili.
shit! vilken kvinnodag jag haft, dra på trissor! det har varit mycket trevligt och gör gärna om det, men jag tror att i morgon så får jag ta och göra något mer maskulint, kanske pilla på en mutter eller gräva en grop eller slå sönder ett tangentbord. det blir nog bra. det handlar om att balansera, mycket viktigt.
på tal om ingenting, kom just att tänka på den där boken fittstim. jag läste den aldrig, men omslaget satte djupa spår i mig. det är fasiken inte fräscht med oansad bikinilinje, dessutom ska man ha trosor som passar ens figur.
en tanke bara.
annars tror jag nog att det är en läsvärd bok, i sån där härlig feministisk anda.
man kanske tar och öppnar den när man ända ska sitta ensam på docentvägen i några veckor.
hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0