< Till bloggens startsida

God jul mitt i natten!

God jul! önskar jag er alla. Har haft det riktigt mysigt med mina äldre syskon och deras familjer här i jukkas. Det blev mycket mat och mycket klappar till barnen.
-
Har dock lärt mig en läxa idag, eller egentligen två, men man ska aldrig svälta sig för att kunna äta mycket. Det gjorde jag idag. Jag tänkte; ah, om jag inte äter någonting idag till julbordet kan jag trycka hur mycket som helst! så jag gjorde det, inte en karamell slank ner. Julbordet kom och min mage kurrade som besatt, nu jäklar tänkte jag och lastade tallriken full. Jag tryckte i mig allt på fem röda och efter fem röda till så kom den, den obeskrivliga smärtan av när magsäcken töjs ut av all mat som plötsligt föll ner dit. Det gör så ont, och man får verkligen inte njuta av maten. Det var verkligen ett antiklimax. Inte att rekommendera.
-
Den andra läxan var att inte lova att leka med sina syskonbarn om man egentligen inte vill, för man måste göra som man lovar och barn glömmer aldrig. Det kommer jag aldrig att glömma.
-
Stina var här en sväng också, har försökt få henne att förstå att vindarna som blåser från öst är inbjudande och inget annat. Jag tror jag fick mitt budskap igenom tillslut.
-
Det har varit ett mycket händelserikt år på många plan, men nästa år kommer nog allt att vändas upp och ner några gånger om. Jag tror att dom där vindarna jag nämnde viskar förändring i norrlands trygga vagga. Man får ju inte fastna i samma spår.
-
Från jukkas tysta natt
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0