< Till bloggens startsida

möten

fy farao hur min dag började idag! jag blev kysst av en alkis på busstationen,
eller kysst och kysst, han pussade och kramade på mig.
klockan var halv nio på morgonen och jag har just kommit till loet för att vänta på bussen,
tyvärr så har busstationen inte öppet än så det är antingen att stå ute i kylan eller i den yttepytte lilla vänthallen som är innan den riktiga vänthallen. jag valde lillhallen, som alltid luktar av spritånga och gammal mat men det har jag vant mig vid nu, heller det än att frysa. så där sitter jag och sminkar mig och pillar på mobilen som en annan fjortis, se ser jag i periferin två karlar som snubblar åt mitt håll, och eftersom det inte för första gången man blir påflugen av berusade personer tar jag mitt pick och pack och börjar gå ut, tyvärr så hinner jag inte längre än till dörren då den slits upp och in stiger alkisarna, den ene går direkt och sätter sig men inte roger, nehej, detta snabba, underliga och obekväma möte gick som följer:
Roger: heeeeeej
Jag: hej.
R: vaad fiiiin du aär.. kom hiit
roger öppnar sin stora varma famn och drar mig i den,
jag har inte en chans, livrädd att han ska snetända när som helst eller något.
R: heeej gumman, duu var mig en söt en
J: öäh, jahaa tack tack
jag försöker förgäves slita mig mot dörren och ut
R: een sån som dig skulle man ha hemmaa
va fan ska gubbfan föra med mig?!?
J: jaså du, men det får du inte
R: nää .... men duuu är sååå sööööt
nu börjar han kramas och pussa på mig, jag blir helt ställd,
det är länge sen en annan karl än ola gjorde det.
men roger är kärleksfull och go, men jag är livrädd och nära panik
J: men nu måste jag gå till bussen
R: VAD heter du?!
J: emelie, men nu måste ja..
R: vilket fint namn, jag heter roger, duu är så söt
mer pussar, nu är jag less på karln
R: jaa, man skulle verkligen ha en sån som du hemma.. men jag har mina katter
J: öööh?!?!
R: vars kommer du fråån emelie?
J: pajala.
nu har jag lyckats slingra mig ur rogers famn öppnar dörren
R: hälsa pajala från mig!
J: jajamensan!
jag slinker ut genom dörren och den stängs bakom mig med roger innanför
J: DRA ÅT HELVETE!?!!
och de andra resenärerna utanför höjer fundersamt på ögonbrynen
-
inte är det första gången man blir utsatt för överförfriskade personer heller,
det händer med jämna mellanrum, det är som jag sänder ut nån lukt som para dom kan spåra och dom automatiskt dras till mig. roger var i alla fall trevligare än dom alkisar som ska ta livet av folk,
och mig. suck.
-
men annars har jag haft en fin dag, arbetsdagen gick fort
sen har pernilla hälsat på och kolla så mycket bättre med oss
och trubadurat med ola i vardagsrummet. det är alltid mysigt.
-
nu är det ju natt och jag är darrig av astmamedicin så
godnatt och hejdå

Kommentarer
sw

haha, you're a radiant being.. hur gammal var denne roger? kanske var han ett kap trots allt? med pengar i madrassen, heheh

2010-11-21 @ 22:24:13
em

55-60.. och nej, inget kap. alkis är aldrig ett kap pingu!

2010-11-22 @ 11:15:01
sw

everybody's alkis sometimes....

2010-11-22 @ 12:19:38
sw

skabbigt kan vara hett ! till en viss gräns förstås. however, ta det som en komplimang, ett tecken på at du r schnügg!

2010-11-22 @ 22:36:14
em

skeptisk

2010-11-27 @ 14:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0