< Till bloggens startsida

rotar i satanismen

satanismen, allt verkar så luddigt. vad ska jag ta mig till? hur ska jag få ordning på allt detta?
detta är aleister crowley, satanismens fader. söt.
det sägs att jimmy page var en lärjunge till crowley, intressant säger jag.
jag ska alltså skriva en rapport om satanismen, jag har inte själv konverterat till den, så ni vet.
allt är dock bara en massa jidder, och medierna har gjort mycket mer av satanismen än ar det är.
de offrar inte spädbarn, de är inte kannibaler heller..
då kan man ju undra, vad det egentligen handlar om, om medierna bara hittade på lite?
och bibeln, allt som står i den om satanism är tydligen också påhitt.
ska spåna vidare.
hejdå

Kommentarer
Christobal

De tror väl inte på någon Satansfigur heller? Gud finns, men inte Satan, aight?

2010-05-04 @ 18:36:47
URL: http://eldiberget.blogspot.com
sw

satanismen är rätt bra egentligen. Den är ju anti kristendomen som säger "gud är störst", satanismen menar att du som person är störst o att du inte bör ägna ditt liv åt att dyrka en påhittad gud. De har ju även vänt på budorden, så dom säger ex. älska dig själv, du kan mer än du tror, ibland vet du bättre än andra. etc etc. Det var iallfall det sektforskaren från uppsala sa på sitt föredrag som vi hade.

2010-05-05 @ 13:11:18
em

ja satanismens har väl en del bra grejer de tycker, men för det mesta så är det ganska vrickat och alla deras budord går att tolka som något riktigt ondsint. men dom tycker att man ska leva efter sina luster och drifter, att vad som än faller en in ska man göra. sedan finns de en hel del olika satanister också.

2010-05-05 @ 16:58:27
au

är det bara jag eller är crowley himla lik TG?

2010-05-05 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0