< Till bloggens startsida

är det mjältbrand jag får på posten?

jag funderar på dom där kvinnorna som jobbar går ut på att städa våran trapphus, undra om det är illegala invandrare?!, för dom hälsar inte när jag hälsar och så kollar dom ber i marken, eller så är det bara så enkelt att jag ser ut som en ogärningsman, kvinna.. det har jag funderat på idag. mötte en i trapphuset när jag kom från min promenad.
sen fick jag och ola ett stort brunt brev i posten idag.. jag trodde såklart det var ett bra med mjältbrand från bush. men det var det inte, det var en alla hjärtans dag hälsning från wilma som hon knåpat ihop själv, mycket vackert. den vart svart sen hade hon tejpat på lila glansigt papper och i mitten av det lila glansiga pappret var det ett rosa hjärta gjort av piprensare. vackert.
++
ola får ringa och tacka wilma.
en annan grej jag har funderat på, hur kommer det sig att en del ser så himla pigga och fräscha ut.
våran postgubbe gör det. även det, ska jag fundera på idag.
hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0