< Till bloggens startsida

girl you make me wanna' feel

Hej alla kära jordekorrar.
idag har jag jobbat, klippt lite hår och sånt där. jätte trevligt.
sen åkte jag hem och då mötte jag hanna, så jag for inte hem,
utan till hanna och erik, där fick jag middag, ungstekt korv m pottimos.
sen for vi till mig och ola, dä kollade vi vd och top gear och käkade lussebulla,
dom hade ola bakat tidigare idag, dom var väldigt fina, som en liten kurvig kvinna,
kanske penelope cruz, det är inte alla som har ätit på henne.
dom var väldigt goda, mycket stolt över min karl, ja.
han ska jag ringa snart, kanske om fem minuter.
jag längtar till julafton, men jag ska bara jobba i morgon,
och sen en till dag, sen på kvällen på torsdag åker jag hem.
och där ska jag mysa, i tre dagar, sen dör jag.
nej jag skoja, jag lever än, men jag ska tillbaka till luleå, och jobb, jo.
tyvärr åker jag själv för ola har lov och vill spendera kvalitetstid med byn.
det hade jag också gjort.
men jag kommer igen till nyår, tjoho.
men mer om det sen
nu, ola
hejdå
-
tänkte att jag kan lägga in en låttext,
så som man brukade när man var tonåring
och trodde att man kunde finna meningen med livet
i någon annans text och musik.
det är inte därför jag lägger upp den idag,
mer som; detta lyssnar jag på nu, det är bra, tjoho!
-
Mykonos med Fleet Foxes
-
The door slammed loud and rose up a cloud of dust on us 
Footsteps follow, down through the hollow sound, torn up. 
-
And you would go to Mykonos 
With a vision of a gentle coast 
And a sun to maybe dissipate 
Shadows of the mess you made 
-
Pallid animals in the snow-tipped pines I find 
hatching from the seed of your orphaned mind, all night 
-
And you would go to Mykonos 
With a vision of a gentle coast 
And a sun to maybe dissipate 
Shadows of the mess you made 
-
Brother you don't need to turn me away 
I was waiting down at the ancient gate 
-
You go 
Wherever you go today 
You go today 
-
I remember how they took you down 
As the winter turned the meadow brown 
-
You go 
Wherever you go today 
You go today 
-
When I'm walking brother don't you forget 
It ain't often that you'll ever find a friend 
-
You go 
Wherever you go today 
You go today

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0