< Till bloggens startsida

lite stressigt kanske

det hände en hel del igår faktiskt, dagen började med att gå på min farmors begravning. jag tyckte ett det var en väldigt fin begraning förutom det första pslamen som spelades just innan allat skulle börja. den lät som någonting som skulle ha spelats när man når bossarna i zelda på nintendo 64. jag satt där på kyrkbänken och tänkte: waht the fuck? är det här 'the final boss' eller nått?!
men det var det ju förståss inte, utan en bergravning. kanske kan man dra vissa likheter, men vi blev inte utsatt för ett par monster händer som slog på en bauta trumma, eller en brinnande drake som försvinner i små hål i marken. vilket var tur, men jag tror nog att en bergravning är mycket värre.
efter begravningen åkte vi alla till kengis och vräkte smörgåstårta och samtalde. det var trevligt i alla fall.

sen när jag kom hem var jag snabbt tvungen att byta om och sminka mig, för att sedan fara till abf där jag,sanna,annelie och moa hade ordnat en överaskningsfest för amanda på hennes arton års dag. det blev en lite underlig omställning från begravnig till fest, men allt går om man vill.

så vi åt en fin liten middag, och delade ut lite presenter, sen fick amanda ludo av oss, eller fia med hutt på svenska. så där satt vi och hutta, och jag måste säga att det blev kanske lite väl med sprattel vatten för min del, kvällen efter det är nämligen ganska luddig. vi dansade i alla fall det vet jag. men jag måste säga att killarna i byn är ganska dåliga på att ta för sig på dansgolvet, vad är det för sätt?
jo jag tillade hårt på arslet också, när jag skulle vara och hämta tårtan, som tur var det innan jag hade hämtat tårtan, men jag kommer få ett rejaält blåmärkae tror jag, ett som sträcker sig från slutet av ryggen ut på min högra skinka.
det gör brutalt ont.


så idag klev jag och sanna upp halv nio för att vara och städa där i abf, det var verkligen inte en trevlig upplevelse, fy fan säger jag då. folk kan vara sviniga kan jag lova, men ingen hade i alla fall spytt inomhus men parkeringen var en annan femma. dessutom hade annelie stängt av telefonen, eller vägrade att svara i morse. så jag var tvungen att prompa dit också, stod och psykringde på på dörren till hon öppnade. hehe, rätt ska vara rätt alla ska täda upp skiten. fast det var faktiskt mest andré som städa, men det är nte vårat fel att han städar så snabbt.

efter det var vi till kengis en sväng och käka lite till smörgåstårta igen. det var ännu godare den här gången kan jag lova ;)

sen kom jag hem och somande, till amanda ringde och väckte mig halv fem.
nu är det snart mat och ola har kommit.

hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0