< Till bloggens startsida

Weekend för mig själv

Men heeeeeej! Nu kanske ni firar påsk och tror att ni har det mysigt, men icke. Då skulle ni vara tvugna att vara med mig här i Shanghai! jo ni. Jo men så ligger det till jag är i Shanghai, helt själv, weekend alone oh yeah. Och det går riktigt bra faktiskt. Vädret är fantastiskt, bor på ett super mysigt hostel med gratis frukost och en katt. Har varit på M50 som är gamla ned lagda fabriker och liknande lokaler byggda på 30 och 40-talet som man gjort om till konst gallerier. Det är även i det området man ser Shanghais typ (är inte helt 100% på det dock) enda graffitibeklädda väggar, det mesta gjort av riktigt duktiga konstnärer. Hmm.. jo snubbla in i en ryskortodox-kyrka igår, den var fin, väl underhållen, tyvärr var hela den där kristliga känslan bortblås och den fungerade mer som en utställningssal för en kille som gör porslinsägg i matricer. Anyhow, jag har det riktigt bra. Ska slänga upp lite bilder också.
Bild från M50 området, väldigt insprerande hela stället faktiskt. Och en sån där svart trägrej vill jag ha i min hall som välkomnar alla in, blev svin glad när den där saken mötte mig inne på ShangART. Var dock fotoförbud i de flesta gallerier, tyvärr. Och respekterar sånt. Bilder på graffitin, en kille som sprayade ett helt nytt verk fick jag se också. Mindre bra graffiti. En ren vägg, som dom brukar se ut häromkring (helt otroligt), Jag och katten som hänger bervid mig nu.
 
 
Det är nice! 
 
Lev väl.
 

Kommentarer
mamma

En del konstverk är riktigt skickligt gjorda, andra inte... Men sött litet sällskap du har.

2013-04-01 @ 21:59:20
MrJ

Tänka sig att grafitti kan vara så kul att se ändå. Just där i kina behövs det. Att det finns något annat än det hårda styret. Kultur och livskraft. Och du börjar bli allt mer blond. Oj oj.

Just ja. Måste lämna denna här http://dailybunny.org/wp-content/uploads/2013/03/photo37-650x650.jpg

2013-04-01 @ 22:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0