< Till bloggens startsida

reerereeesaaaa

Sitter och planerar den avslutande resan här i Kina, Tibet! mitt absoluta drömresemål i detta stora land. Tanken är att vi ska trekka bland bergen, en trelig liten fjällvandring, eller?
Nope, upp på över 5000 m är tanken, kika på det där.. ni vet världen högsta berg (lugn alla, vi ska inte bestiga everest).. bara kika lite.
 
Tyvärr är det inte det lättaste att planera sådant när det helt plötsligt brytit ut någon sorts epidemi som tar död på alla klövdjur där uppe. Måste nu vända på varenda liten sten för att få fram en trekk som faktiskt är öppen.. hmm. Men är man envis och ihärdig så ska ni se att även det ger frukt.
 
Jo vad mer, vi gjorde den första sluttentan i tisdags. Kändes bra och både jag och Stina blev nog godkända. Herregud, har all tid redan gått? är det verkligen dags att avsluta allt redan?
Verkar så.
 
Men vi har några resemål att göra innan vi är redo för, ja vad det nu blir, inte bo i Kina längre. Så här ser planen ut (allt kan ändras, inget är skrivet i sten och eget blod som ma sålde själen för).. ok
 
Resa nr 1: I morgon redan?? wooot? jo men det är sant, imorgon åker vi på en weekend i Shangahi med vår fantastiska vän Cassiel. Lääängtar!
 
Resa nr 2: Taiwan med våra trogna granna Wickee och Miguel, detta är då nästa helg, en vecka. Trevligt trevligt. Varken jag eller Stina har någon som helst koll på Taiwan så det kommer bli en överaskning, skönt också att inte ha några förväntningar.
 
Resa nr 3: Klättring i Yangshou! oooooh vad kuuuuuul! Ska bli första gången med klättring i riktiga berg för min del, men det löser sig säkert.. ehee. Blev ju lite små kär i Yangshou när jag och Johan var dit och cyklade i vintras. Ska bli så mysigt så, öl ska jag dricka också.
 
Resa nr 4: Tibet, de otämjda , heliga Tibet, hästar, jakar, kargt landskap, svalt (om jag ser fram emot det, medel temp här just nu är 30 grader, svettas som en isbörn i sahara, jo ni)..åå berg! världen högsta berg, ren luft. Äe finns det något bättre. Håller tummarna att vi slipper höjdsjuka, ehee.
 
Honey i'm coming get to yah!
Alltså aaa maaa GAAAAD så vackert!
Sugen på att odla lite grönt på typ VÄRLDENS vackraste plats??? .. man liksom ba: eh jaaa, ge mig en jak så kör vi!
 
Ok resplan och lite Tibetporr.
 
Enjoy!
 
Vänlig hälsning från en som inte tog sin mors råd "Mamma: Va??!! Då säger mor att du får sluta lägga pengarna på dyra teer och utflykter. Håll hårt i pengarna!!"
 

Kommentarer
MrJ

Visste det, du kommer aldrig ha råd att ta dig hem. Och snart odlar du nog dreads också. Hojja!

Svar: Nope, nu måste jag starta upp en gatuförsäljnings rörelse i Xi'an för att kunna äta för dagen. Ja jag kommer glömma borsta håret, och resten är skrivet liksom.
Emelie

2013-05-24 @ 17:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0