< Till bloggens startsida

Jasmine

Hej hallå i lingonskogen (mina naglar har blitt lite för långa att skriva på dator med märker jag nu...i-lands problem i ett u/i-land) ! Fin fin dag idag. Sol och varma vindar, så är blir det bild bomb, som verkar vara min senaste fluga. 
Här ser ni Emelie-ludenben, tog det lugnt på buffalofields mellan lektionerna.. har en dålig vana att börja klottra på olika ställen när jag sitter på lektioner som inte är allt för spännande.. linjär algebra är inte spännande, som tur var stoppade Stina mig i tid, innan jag målade ett sträckgubbs apocalyps över hela låret.
På kinesiska lektionen, Stina är taggad till tusen! precis som våra kära klasskamrater. 
Vy från vårat klassrum, buffalo ur fågel perspektiv och vårat skolområde, älskart'! så fantastiska träd och alltid blommande blommor, ja till och med under vintern. I bakgrunden ser vi höghusen, vår lilla förort, det största och mest folktäta ort jag någonsin bott på, alltid under konstruktion.
Jag, hittade beauty-mode på min kamera. Se så slät hy man kan ha då.
Vår lummiga park som är insnirklad på vårt campus. Ljuset var så himla fint idag, speciellt på dom där rosa buskarna, tror dom heter 反映红色山 (Fǎnyìng hóngsè shān) på kinesiska, som betyder typ reflekterar röda berg..Cassiel lär oss massor med ord, ibland fastnar det.
Kollade över axeln och ser denna spillevink, kanske borde jag ha sprungit för mitt liv, istället fick denne följa med hem och skuttar nu omkring i kodräkt i vardagsrummet.
Har gått omkring i flera dagar och blivit alldeles hänförda av en fantastiskt doft som spridit sig över vårt skolområde, bättre än någon parfym man kan tänka sig. Idag gick vi till botten med detta mysterium..
..Och vi fotade gick hem och googlade och jämförde, det verkar vara som att hela vårt campus kryllar av jasmineträd. Hur romantiskt är inte det? Det går knappt att beskriva hur gott det luktar.. i och för sig, Stina gjorde det på fejjan idag (hon kan det där med ord) så här lät det:
The past days we've been enchanted by a frangrance sweeter than the best perfume, not as heavy as flowering osmanthus but not as discreet as fresh roses but still something that stunns you for the moment. I almost get goosebumps cuz it smells so goooood. Today we took a walk in the setting sun and found the source; the cute waxy little white flower: Jasmine. 
If you're ever planting a tree, make it a jasmine one.
Ja, mina ben igen då, men det är meningen att jag ska visa lite nya grejer jag köpte när vi var och shoppade senast. Nya sandaler från timberlake, galet bekväma och ett par short/kjol, tyckte dom var lite häftiga, men man måste ha såna där underbyxor för dom är rätt fladdriga och korta nämligen.
 
Mycket kärlek idag.
 
 


Kommentarer
mamma

Åh vad jag längtar till sommaren när jag ser bilderna! Snygga shorts och skor!
Hoppas du gillade paketet du fick (jo det gjorde du ju), glömde dock skicka med kaffe. Kramisar!!

2013-04-26 @ 20:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0