< Till bloggens startsida

En försenad helg uppdatering

Det är onsdag idag, ja det är det. Massor med läxor och skolaktiviteter att förbereda. Idag har vi en inställd lektion så vi börjar först 18.00 någon gång,  sååå jag och Stina hade planerat kliva upp supertidigt plugga som bara den och vara klar med allt redan klockan tolv. Så blev inte fallet.. vi båda klev upp kring 10 och jag har suttit på facebook och tittat på absolut ingenting som inte ger mig någonting i framtiden. Nåväl, sanningen är den att jag hade tänkt göra ett blogg inlägg redan i söndags bara för att berätta hur en ganska vanlig helg kan vara. 
Tog nämligen bilder och hela köret, men jag har skjutit upp det så det får bli nu istället.
 
Lördag morgon börja de på ungefär samma sätt som idag, hade planerat att vara duktiga men det blev inte av och lämnade istället ett svart hål av ångest eller något. Så Stina hade den folisofin att om man ändå inte gör det man planerat så är det ingen ide att sitta hemma och inte göra någonting i väntan på att man kanske gör någonting istället gör man något helt annat och kanske mår lite bättre. Något sådant var det.. Såååå vi sket i att plugga, ringde Cassiel och for till down town. Tanken var väl kanske att vi skulle shoppa jackor men det blev inte heller av så istället år vi en del. Här har ni bilderna!
Här är vi de två latmaksarna och Cassiel! Påväg upp till en restaurang som vi blev rekommenderade av en vakt eller vad han nu var.
Cassiel med delar av vår lunch, helstekt kyckling i te och en ganska typisk kinesik grönsak som är jättegod som tillbehör.
Men jag och Stina blev besegrade av kycklingen och var för första gången sen vi kom hit tvugna att be och vanliga bestick. Det västa var att besticken inte funkade så Cassiel var likförbannat tvungen att plocka bitarna åt oss med hennes pinnar.. ironiskt. I alla fall, tolka min min så kan man gissa sig fram hur jag kände över besticken.
Man får vad man betalar för, en hel kyckling.
Kockarna helt utslagna efter lunchruschen.
Herregud jag ser ut som en tumme på denna bild. I alla fall, jag och Stina har fått någon sorts hung up på att dessa spegel bilder, vi tog en sån bild en gång för längesen en sen halloween natt som ingen minns någonting av och sen dess har det liksom stannat. Vi vill på något sätt återskapa den och det blir inte bra. Hanna?! Har du kvar bilden?????
Restaurangen låg i anslutning till Hangzhous lyxigaste galleria så vi tog en sväng om där också, även om vi såg ut som tre troll och blev ner stirrade av butiksbiträdena. I denna galleria finns alla svin dyra märken från Gucci till Dior och till Riktigt dyra kinesiska märken. Det är som att gå ett textil museum med kläder som Drottning Silvia skulle kunna tänka sig att bära. Det finns en underhålls faktor i det med. Här är Stina och Cassiel, jo kan ju tillägga att rosorna var äkta.
En butik hade sin vinter kollection i miniatyr på små bratz-dockor. Det tyckte jag var lite roligt. Förresten hittade jag min drömullkappa där.. men den kostade många tusenlappar så den fick hänga ifred.
Vi tyckte verkligen att Luis Vuitton hade förstått det där med skyltning, Se så fint.
Sen kände vi att om vi ändå har ätit med bestick kan vi väl köra västerländskt fullt ut och gick till starbucks. Här ser ni mig sniffa på en kopp varmchoklad.
Stina lyckas se smal ut på starbucks, en prestation som heter duga.
Cassiel introducerades till grönt te latte, tror hon gillade den. Fantastisk reklam för starbucks i alla fall.
 
Sen åkte vi hem och jag tror till och med att vi pluggade lite. Jo vi gjorde nog det. Men kom ihåg om man har svårt att få saker gjort, gör dom inte gör något annat istället, till exempel åk till stan och förstershoppa och äta. Funkar varje gång och gör ingen besviken.
 
Söndag där emot förlorade vi ännu en kamp, en kamp mot våra blankvita stengolv. Dom är för kalla nu och vi gick och köpte tofflor. Det var vad vi gjorde. Så nu ser vi ut som två pensionärer i våra tofflor, dubbla ylletröjor och filtar som vi sveper oss i tid och otid.
Så här ser jag ut när jag hasar omkring hemma.. käppen är dock bara rekvisita för bilden, behöver ingen käpp när jag går. Är trots mitt yttre bara 21 är gammal.
 
Lägg märke till den slaktade teddybjörnen i bakgrunden.. det är vår nya matta. Fy farao så ful. Men den fyller en funktion, samma som tofflorna. Synd att den funktionen måste fyllas med så fula saker. 
 
Nåväl. Nu ska jag väl.. göra något kanske.
 
Lev väl!

Kommentarer
MrJ

Skriv ihop gumman! Käppen matchade tofflorna galant. Ska be min bror fixa en extra morgonrock och ett par tofflor åt mig nu när han kommer tillbaka från Luleå så kan vi köra på samma stil, oppa gammal style.

2012-11-21 @ 10:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0