< Till bloggens startsida

Arbetslös, ett äventyr.

Idag har jag fått uppleva min första dag som arbetslös, egentligen är det dag nr 2 som arbetslös men någonstans i mitt stilla sinne fick jag för mig att måndag var söndag så jag missade helt enkelt min första dag som arbetslös. Jobbigt när sånt händer, när man missar dagar som är meningen att vara någon sorts milstolpe i ens liv. I alla fall, min första dag som arbetslös någonsin, i hela mitt liv och det är självvalt så det känns inte så farligt.
Jag hade inte på någon väckarklocka (bara det kändes avigt på något vis) utan vaknade av min granne som lekte hendrix ovanför kl 11:00... fick en liten ångestattack sen steg jag upp, kollade dålig förmiddagstv sen åkte jag till stan med min vän Sanna (som förövrigt har kommit fram till att hon är världens lataste student) med målet att luncha och köpa saker på claes olsson. Så vi börjar med att luncha.. som blev fika som resulterade i att vi helt enkelt satt och lunch/fikade i nästan 4 timmar, jag har aldrig under hela mitt snart 21 åriga liv haft tid att göra det. Det var magiskt. Prova det gör dig till en bättre människa ;)
Jo jag tänkte lämna nycklarna tillbaka på jobbet.. men jag glömde dom hemma.. någon som är förvånad?!
Sen strosade vi lite på stan köpte det vi skulle köpa och for hem. En fantastisk dag, jag kommer verkligen sakna att bo här på ett vis, tänk själv att alltid ha tillgång till det bästa umgänge någonsin. Men nya äventyr hopar sig och jag är ganska säkert på att sällskapet var jag nu är påväg till också är förstklassigt.
Jag och Sanna fick även leva ut drömmen om att vara en blond disney prinsessa på åhlens. Var bara det att hålet var på en lite besvärlig höjd, vi fick liksom huka oss och ha oss. Tänk er gloryholehöjd.. egentligen hade man nog kunnat använda den där som ett gloryhole, ett mindre anonymt hål bara, för sådana som inte är så spänningssökande utan vill se vem det är som suger av dom. Dock är det ju det som är grejen med gloryhole att man ska vara anonym, för om det är en tandlös gubbe med halva ansiktet fullt med vårtor och resten skägg så vill man ju helt enkelt inte veta. Nåväl.
-
Så var det med det, nu ska jag äta pitepalt.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0