< Till bloggens startsida

vad var det stina sa egentligen?

jag har som för mig att stina någon gång har sagt att snusmumriken från mumin är den ultimata mannen. och jag tror det ligger något i det, jag gillar snusmumriken, han är snäll och klok och äventyrlig, enda negativa jag kan tänka mig med honom är nog att han har lite svårt att binda sig. att han vill känna sig fri att gå och komma som man han vill, fast det är nog ett problem man får handskas med när man varit tillsamman med snusmumriekn ett tag. men det är som fint, när han sitter och fiskar och så tittar han upp med ett finutligt leende på läpparna och man bara vet att han har något klok och intressant att säga.
mumin är verkligen inte ett barnprogram känner jag nu, nej nej. hon måst ju nästan rökt på när hon skrev den, absolut, så var det nog, en skildring av hennes liv och bekanta ur en dimmig synvinkel.
nu när jag tänker efter så kanske hon inte alls sa att han var det perfekta mannen, hon kanske sa att man borde vara som han. det hade jag iof inte heller tackat nej till.
pilträdet på mamma och pappas gård. så där härligt somrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0