< Till bloggens startsida

moment 22

elli läste just i aftonblade att kvinnor skuldbeläggs för att dom kombinerar moderskap med arbete, och kvinnor utan barn blir åsidosatta och borträknade för att dom inte är mammor..

kanske är det så, i så fall är det ganska surt.. för det enda som återstår för kvinnor att vara utan att bli hackade på är hemmafruar, kanske inte så jätte kul..
fan vad bitter jag blir,..


men i dag var jag i alla fall på ikea med mamma och syrran, det var faktiskt roligt, jag köpte ett grytlock, en diskborste, en sköljagrönsaker grejj och fyra vita handukar.. kanske inte så givande men det var mest kul för att man fick gå omkring och planera vad jag hade velat ha i min och olas nya lägenhet, det finns så mycket fint på ikea.


min vänster fot är iskall, och nu klagar min mamma och syster på mitt hyfs..
humf


men jag lärde mig vad moment 22 betyder..
det är nästan lite moment 22 över det där kvinnoproblemet som elli läste om i aftonbladet..

nu tänkte jag till, :O

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0