< Till bloggens startsida

Vi har ett allvarligt problem.

Igår kväll skulle Stina tassa till köket och slänga lite skräp i sopskåpet innan vi skulle ha en trevlig filmkväll. Hon öppnar skåpet (i mörkret, för vår lampa i köket är trasig) och får se en mörk skugga krypa mot henne. Hon ropar på mig, jag kommer och vi undersöker skåpet med ficklampa och vad får vi se en fet jäkla kackerlacka!!!
Panik utbryter men på något vis får vi ut soppåsen med herr roach i, jag skriker som besatt försöker öppna dörren men låser den istället, i vilket fall vi fick ut den tillslut. 
 
Men nu står vi då för nästa utmaning, bli av med kackerlackor, för finns det en så finns det flera. Så till affären vi for köpte socker som vi skulle blanda med stinas bikarbonat.
När dom äter det reagerar det med syrorna i deras kropp och dödar dom innifrån och ut, kackerlackor är desutom kannibaler, så när dom äter varandra kommer dom också få in denna fina blandning vi matat dom med och döden blir liksom en dominoeffekt i deras koloni.
 
Med den vetskapen kunde vi sova gott om natten.
 
Vi berättade om problemet för Mike (våran fix it all kille) och han bara skrattade åt oss.
Jag tycker det här är ganska allvarligt, men tydligen  supervanligt. Vissa ganska stora (6 cm) besökare får en verkligen att längta hem till lugnet, renheten och anticimex.
 
 

Kommentarer
Elli

Å fy fan! Jag hade dött!

Svar: Ja, det gjore v också, iaf lite inombords. huvva.
Emelie

2012-09-14 @ 19:40:37
URL: http://Levelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0