< Till bloggens startsida

Varm choklad och chanel

Dom har varm choklad med apelsinsmak på caféet nedanför jobbet, det lät verkligen som det ultimata sättet att värma upp ens frusna kropp denna januari förmiddag. 24 januari, årets fattigaste dag och jag är inte ett dugg fattig, känner mig nöjd som tusan. Kompis det går bra nu!

Sen kan jag också berätta att jag drömde att jag köpte ett chanel läpptift i den perfekt röda nyansen inatt/imorse. När jag klev upp och reflekterade över min dröm käbde jag mig genast ganska ytlig och fick mig att undra om jag inte har intressantare saker inom mig än den perfekta läppstifts nyansen. Tydligen inte.

Så där såg dom inte ut i min dröm, säkert bra smink. Har aldrig provat, tycker det är dyrt att lägga flera hundra på ett läppstift. Men det tycker inte alla.

Jag ska börja samla på alla Tove Janssons böcker om mumin. Just nu känns det som det enda rätta att göra. Jag tror nämligen att man blir en mycket lyckligare och helare människa om man läst mumin. Mumin är fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0