< Till bloggens startsida

Pajalabor och gentlemän

Det verkar som om pajalabor är lite speciella, inte som alla andra. Lite då och då stöter man på en pajalabo var man inte borde och på något sätt så blir det extra uppmärksammat då personen ofta säger något som man kanske inte förväntar sig. Idag till exempel, jag har klivigt på bussen på porsöcentrum ( Där jag fick prata med en lite överförfriskad herre, inget ovanligt, dom dras till mig. Bara att gilla läget) och på nästa hållplats kliver det på en man i 60 års åldern även han varkar vara lite rund under fötterna. I alla fall det första han säger (skriker) till buss chaffören är : HEJ! GÅR BUSSEN ÄNDA TILL PAJALA? , den gör inte för, der det är lokaltrafiken och den går som längst till kronan i stan.. meen det tänkte han inte på. Han står och babblar om allt mellan himmel och jord med den stackars busschaffören, erbjuder sig till påstigande resenärer att bjuda på biljetten och till dom avstigande(kvinnorna) att de borde ringa honom någon gång. Det sista jag hör av honom innan jag stiger av är hur hemskt han tyckte det var att inte få prata finska i skolan när han var ung. Jag kan tillägga att han pratade med stark inlevelse och passion. Jag satt och skratta för migsjälv hela resan.

Att åka buss kan var ganska spännande. Man vet aldrig vad man kommer få höra, människor är ganska tokiga. Och ibland är det jag som är tokig också, man måste ju bjuda till lite.

Köpte mig ett par nya kängor igår, äkta skinn denna gång (vilket jag kommer göra resten av mitt liv). Dom är grymt sköna och stå och gå vänliga men! det är alltid ett men, hala utav bara fan. Jag har i princip glidigt till jobbet trotas att det var snö och sandat på vägarna. Jag kan mycket väl tänka mig att idag kommer vara dagen då jag halkar och slår mig riktigt illa. Men det värsta var ju igår när jag gick hem från bussen, jag halkade omkring och gjorde sådana där fina halk-parera-ståstill steg och det tog jätte länge att komma fram och allt var skit jobbigt. Så hör jag bakom mig, två killar som går och finnsar (killar som finssar?! wtf?) åt mig när jag gör min fina dans?! vad är det för sätt, har gentlemännen dött ut totalt nu eller? Nä jag måste säga att det var bättre förr när det kommer till sånt här. Fy.

Stan sover idag, jag är ensam på jobbet så jag ska nog läsa de sista kapitlena i The hobbit, han har kommit fram till draken, måste ju se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0