< Till bloggens startsida

Fåglar

Idag känns livet ganska ljuvt vill jag lova. Lugn dag på jobbet, vi hade möte och fikade en massa. Känns så skönt att egentligen inte behöva bry sig riktigt vad som komma skall där på salongen. Jag sitter mest och ler och håller med alla för snart påverkar vad som händer där inte mig alls. Ansvaret lyfts sakta bort från mina axlar ochnu börjar jag märka av det. Så skönt.
*
Jag tog ut två komp-timmar idag också. Alltså fick jag sluta fyra som en normal människa, vilket är häftigt, för det är ju fortfarande dag då?! Stan var fortfarande vaken när jag tog bussen hem. Jätte märklig upplevelse.
*
I hemmet är det lugnt och alla vi är på bra humör. Bra stämning gör mycket.
*
I alla fall, jag fick en vinkaraff av min chef i julklapp och imorgon tänkte vi prova den. Jag kan tänka mig att vin smakar mycket bättre i en karaff än en flaska. Annars hade såna väl inte funnits ;)
Jag ska även ge mig på bakning, och jag vill nog påstå att det är avancerad bakning till och med. Jag ska nämligen baka en chokladmarängtårta! Verkar helt sjukt gott, men jag har aldrig gjort marängtårta och jag har hört att det inte är det lättaste. Men vi får se om jag växer som människa eller om jag vägrar att ens tänka på bakning i ett halvår framöver efter jag gjort tårtan.
*
Men kontentan vad det hela är att idag är en bra dag.
*
Av Ciril Jazbec
*
http://www.youtube.com/watch?v=98YnB7-Q51k
Emiliana Torrini och hennes album Me and Armini är riktigt bra. Ovanför i den fula länken hör du hennes birds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0