< Till bloggens startsida

Gnäll från ett tredje klass får.

Hej hallå i lingonskogen.
Här sitter jag nu med ångest upp till öronen, jo det är sant. Snubblade än en gång (ok, dom är inte alltid bara 15, jag är inte så obehaglig) in på en blogg som en 15 årig tjej har som det verkar vara så där go och rolig, söt och begåvad. Ska redan släppa en EP och allt hon gör är sådär fantastiskt.
Jag vet inte om ni någon gång känt avundsjuka när man får höra om människor som det går bra för.. det har jag,och gör det lite då och då. 
Jo för jag blir påmind att det inte gick riktigt lika bra för mig, är ingen supertalang på någonting och även om jag skulle vara det så är jag för bekväm och lat att gör något av det. Sen är jag inte särskillt go och rolig heller, utan ganska otacksam och gnällig många gånger. 
Sist jag fick en sån här dipp var när jag stötte på första klassens människorna Rebecca och Fiona, dom hade ju förtusan gjort allt möjligt begåvat och snygga var dom. 
 
Fan jag vill också vara snygg och begåvad! 
 
Nu sitter jag lyssnar på kent, dom kan det här med ångest, ska dela med mig av några textrader ur deras 'beskyddaren'. Jocke Berg, han, han vet hur jag känner!
 
Jag ville vara speciell
jagad smal & glansigt blek
men med fläckar är Jag född
Jag hade nästan glömt
Jag ville vara spirituell
En gnistrande personlighet
men det kräver att man har
gener & anlag
och det har inte Jag

Här, lyssna på låten också och var avundsjuk med mig!
http://www.youtube.com/watch?v=yvM5WGx5Onk
 
Lev väl.
 

Kommentarer
mamma

Men Emelie. Du ÄR ju alldeles särskilt speciell och oerhört begåvad och söt på alla sätt och vis. Jag tycker att du har många talanger, både i vad du företar dej och socialt. Människor kan se snygga ut göra en massa saker men värderingar och samspel med andra betyder väldigt mycket. Det har du. Snygging!

2012-12-28 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0