< Till bloggens startsida

Kaos och andra mysigheter

Vilken vecka. Jag säger bara det. Idag är det skyltsöndag (redan) och det är 7 dagen jag jobbar denna vecka, chefen har varit här och rört om på jobbet och det känns som om jag inte varit hemma något alls. Allt är upp och ner och bak och fram.. och jag gillar det. Jag har verkligen en förkärlek till kaos, när det händer en masa saker och man har absolut ingen kontroll, jag behöver lite kaos emellan åt annars blir jag uttråkad och bitter. En utmaning väntar mig.

Dock är det kaos i mitt sovrum också.. det är ett slag av kaos som jag inte trivs med. Jag gjorde det när jag var yngre, men inte längre. Det är kanske något slags steg mot mognad antar jag. Och det är ju fint, att man fortfarande utvecklas som människa.

Julen firar jag mest troligt i Jukkas i år, men mina kära syskon och deras familjer. Dom har blivit så vuxna nu, men egna familjer och lån och hela köret. Det är fint, och det tar även bort pressen från mig att dom har rett sig så bra, då kan jag bara slinka mellan fingrarna och vara ansvarslös länge till. Va kuuuuuul!

Jag har det verkligen jätte lugnt här på jobbet.. skönt, för jag är sliten efter veckan. Jag vägrar julmusik också.. bara för att jag kan. Ibland känns det så otroligt tillfredställande att bara inte göra saker man borde eller göra saker man inte borde. Fast nu som vuxen (jag räknas som det har jag hört) så ska man hålla sig till de små sakerna, annars kan det gå illa. Man kan helt enkelt inte dundra på som man gjorde när man var tonåring, det kan verkligen få förödande konsekvenser och det är ju sådär lagom kul.

Nä, snart droppar min stammis in. Så, ha en trevlig advent och bränn så mycket ljus och drick så mycket glögg som ni orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0