< Till bloggens startsida

Vi provar att tänka åt andra hållet

Undrar om det bara är jag eller om det är fler somblir lite extra blödiga när klockan passeerat midnatt och mörkret smyger på. Jag har suttit och läst min bok nästan hela kvällen men jag blev yr och bokstäverna flöt ihop så jag var tvungen att titta på något annat. Så jag satte mig vid datorn, eller tog upp den i knät och satte på musik.Fast jag valde lite sorlig musik, band of horses och angus & julia stone..det är egentligen ingen sorlig musik så där exakt, men jag väljer bara dom melankoliska och trötta låtarna.
*
I vilket fall, jag satt och tänkte på året som varit och kom fram till att jo saker hände som att jag och Ola gick skilda vägar, min syster och Jonny gifte sig och Aili föddes. Sånt man minns. Fast det är ungefär allt jag minns, sen har det mesta fallit i glömska och jag kan tycka att det är ohälsosamt att tänka tillbaka, för man gör det sällan utan att grubbla och tänka om. Så jag tänker frammåt och åt sidan och åt andra sidan.
*
Jag måste säga att jag verkligen ser fram emot 2012 (jorden skulle ju gå under först 21 dec, har ju hela året framför mig), jag har en vag känsla att saker och ting kommer att förändras, du vet bergen ruckar på sig och vinden blåser åt andra hållet. Vilket är bra, jag blir så uttråkad när allt bara går slentrianmässigt (det är Sanna som lärt mig det ordet och jag gillar det). Jag vågar inte riktigt säga om det kommer bli bra eller dåligt, bara att det blir förändring och just nu tror jag att det är bra. Men man vet ju inte, kan ju gå åt helaste helvetet också och så kanske jorden faktiskt går under och då kommer jag nog sammanfatta året som ett ganska skitdåligt år.
*
Nytt år, det är fint att människan tillåter sig börja om var 365 dag. Vi kanske är ett ganska optimistiskt släkte trots allt. Trots alla krig, all svält och all annan ondska som florerar så låter vi oss iaf tänka tanken att nästa år kommer bli bättre och lägga en massa löften som man just då tror sig uppfylla (fast att när vardagen rullar igång igen glömmer man allt man lovade och fortsätter som man alltid gjort). Jag tycker ända det är fint att man ger sig själv chansen, kanske en på tusen gör det bättre och det är i alla fall något.
*
Tillbaka till verkligheten lite. Imorgon åker jag upp till Pajala igen,firar nyår med päronen och jag har betsällt god mat, mamma fetvägrade hummer och skyllde på pappas gikt. Jag ville inte ha hummer, det var bara något jag sa. Men nu vet jag att jag aldrig kommer få hummer serverat på ruokojärvi vägen 6. Jo god mat, jag hoppas verkligen jag får det. Har absolut ingen lust att åka buss, men boken följer med så tiden går säkert där med. Jag kan ju lugnt säga att alla gamla hjältar som spiderman och batman kan slänga sig i väggen, Bilbo är kanske det coolaste karaktär jag någonsin läst om! Jag önskar jag var som honom, eller bara kände någon som var som honom. Det hade varit det coolaste. Verkligen.
*
Jag känner mig ganska munter just nu och om man känner sig munter ska man inte kolla på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=ODuH8KWfcMc
(och nej jag har inte lärt mig hur man länkar coolt än, lev med det!)
I denna värld spenderar jag mina dagar (i tanken)
*
Godnatt! Och det hoppas jag verkligen du får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0