< Till bloggens startsida

om en stund bara

snart är det jul.. inte alls länge kvar
så jag har börjat planera, jag och ola ska julbaka
om jag så måste knyta fast karln vid köksborde och ge honom elstötar för att han ska göra det,
det kommer bli så mysigt, förstår inte varför ola är så tvär till att baka hemma.
ja det ska vi göra, sen ska jag göra en lista på julklappar som jag ska köpa,
jag gillar att ge julklappar, jag gillar att tänka ut en present sen slå in den i något fint papper för att sedan ge bort den.
det är tillfredsställande på något vis..
jag gillar julen.
-
är ledig från jobbet idag, vilket är skönt..
men, jag kommer jobba en 6-7 dagars vecka efter detta,
och jag kommer vara trött som stryk,
men det är bara att göra.
-
det är konstigt det här med hemmet, man städar och städar
men det blir skitit precis lika fort ändå..
jag damtorkade ju sovrummet för inte så länge sen och det är redan
precis lika dammigt som det var då. suck
-
nu ska jag bara slöa lite till, sen ska jag städa köket
och kanske börja måla lite där inne
beroende på hur fort det går att städa..
antagligen inte så fort..
jag kanske skiter i det och gör något annat.
-
det hade varit trevlig med en hund ibland.
fast det är nog mest trevligt utan med tanke på
hur sällan vi ids dammsuga.
-
jag är less på alkohol
det finns ingen mening med att bli full
jag tycker det mest är jobbigt att inte kunna tänka klart
och sen dagen efter, det känns ibland som ett för högt pris att betala.
man jag ju trots allt inte så många lediga dagar i veckan.
-
sagor för barn är dom mest vackra berättelserna.
hejdå
så vackert

Kommentarer
Hanna

Städning är ju inte den roligaste sysslan, men det är tillfredsställande när det väl är rent, man får helt enkelt se det som sin belöning. Julen blir härlig, bestämt vars du ska fira ännu?

2010-10-11 @ 14:27:52
em

jul oh vackra juletid.. jag vet faktiskt inte, men det blir nog i pajala, är lite väl saftigt att åka 4 h till jukkas på julafton.. men jag får se, jag håller på att ändra mig hela tiden, vet erik än?

2010-10-12 @ 17:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0