< Till bloggens startsida

fjärde advent

hej mina kära vänner,idag är det den fjärde adevent
ja och vad görman då? jo man tänder ett ljus till,
alltså det brinner det 4 ljus i ljusstaken idag.
jag har varit i pajala hela helgen, och som jag har förstått så
har det varit lucianatta igår/idag, jag brydde mig inte nämnvärt,
men ola var ute och kikade på barnen, han är lite coolare än jag.
jag däremot har färgat min utväxt och mammas hår, det var på tiden
vi såg förjävliga ut.
-
nu luktar det skit häri mammas och pappas vardagsrum,
jag tror det är far min som fes.
-
senare idag,när ola lever igen, ska vi till liviöjärvi.
där ska vi baka lite,eller ola och hans mamma,
jag ska nog mest titta på och äta deras bakverk,
det är jag bra på.
-
annars så händer inte så mycket, det är svinkallt i byn
men det är på något sätt väldigt uppfriskande
kyla rensar luften, fräscht.
-
a just det, just precis nu skriver jag på min ny/gamla dator,
ja jag fick en dator igår! tack roger(inte olas pappa)
det är en väldigt grå och robust dator,
ola ska på pilla på den så den inte är så seg.
-
ha det bra alla kära
hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0