< Till bloggens startsida

oh love

Kom alldeles just hem från erik och hanna. vi kollade moulin rouge, å den är så bra. me like a lot.
jag gillar lidelsefulla kärleksfilmer, eller när dom är lite annorlunda.
är faktiskt mäkta less på dom där vanliga som börjar med att en flicka och en pojke möts, och dom har det så underbart tillsammans.. tills nått hemskt händer, oftast ett stort missförstånd, då vill flickan eller pojken inte veta av den andre.. men i slutet så blir allt förlåtet och de levde lyckliga i alla sina dagar.
uäck.
99% av alla kärleksfilmer som görs i hollywood är så där.

så jag tänkte att jag kan ju göra en lista. på kärleksfilmer som jag tycker är bra.
det blir dom jag kommer på just nu..

1: Moulin Rouge
2: Eternal sunshine of the spotless mind
3: True Romance
4: Romeo + Juliet
5: Titanic
6: Stolthet och fördom
7: The Notebook
8: Amelie från Montmartre

osv..


jag är inte trött än, känns lite jobbigt, men kanske får jag sova lite i morgon. vaknade av mig själv kl halv sju..
det kändes som ordentligt slöseri av en god helg, men jag tvingade mig att somna om och klev upp tio istället.
sömn är ett underligt fenomen..

nu ska jag nog kolla en film, eller kanske bara slö kolla tv till jag blir trött.
vem vet vad det blir.

god natt och hejdå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0