< Till bloggens startsida

vecker apelsin och sånt..

nu sitter jag och ola och delar på an apelsin, det är väldigt gott faktiskt.
vi är båda sjuka faktiskt, ola har varit sjuk ända sen tisdag och jag sen onsdag, fast... jag är egentligen inte så sjuk, men jag måste ta en paus från skolan just nu så jaga anser att behöva-ta-paus-från-skolan och så är en sjukdom så, det är väl det jag har då. vi håller på att städa här, lite smått, damsuga och ha oss, lägenheten har liksom grott igen den här veckan, så jag måste fixa det till syrran med familj kommer ihelg, jag gissar att som ska komma och kolla på våran lägenhet så.

det hade vuxit en liten baby apelsin i min apelsin, kul.

ja vi ska på leos lekland när elli jonny och barnen kommer, vad som är lite surt är att dom inte tar inträde för vuxna och barn under ett år, men det är 90 kr inträde för barn mellan 1-17 år, det är lite pissigt eftersom ja, jag fyller arton om mindre än två månader och jag måste betala inträde, 90 spänn, fan, det är en pizza med läsk och toy ju.. (toy=tuggummi)


ola spelar ljuv musik på tobbes gitarr just nu, dream theater tydligen.. mm

jag ska kolla film ikväll, i mi ensamhet, ola far nämligen till pajala, trist, men han har nån spelning på krogen i byn så jag antar att han måste.. jag gillar inte att vara ensamt, det är så trist, jag gillar att prata. men jag ska i alla fall kolla film, jag väger mellan pulp fiction och amelie från mountmatre... det lutar mot amelie faktiskt.

ola sa att han skulle laga lasange åt mig idag, men jag tror inte det blir av.. han är "för sjuk" tydligen, suck, fast jag tror att erik också skulle göra det ihelg så jag får väl våldgästa hos dom lite. mm, så ligger det till.

apelsin köttet har en väldigt vacker färg, så somrig och solig och glad, det gillar jag. apelsin är en vacker frukt och den smakar gott, undra vilken människa som kom på att man kunde äta apelsiner, det måste ha varit väldigt revolutinerande då. på tal om det gjorde jag ju historia prov i fredags, jag får veta hur det gick i morgon, men jag ska inte vara där, så alltså efter lovet. det är ju lite spännande, undra hur det gick.

det är ganska konstigt att jag inte blev så sjuk faktiskt, jag menar, jag har ju andats samma luft som ola hela veckan, och när jag var med sanna igår så blev hon också jätte sjuk, skumt.. kanske är det jag som är viruset, allt jag rör vid blir förkyld, förutom jag eftersom det är jag som är sjukdomen, intressant tanke..

nä nu ska jag ta fram dammsugaren och sätta igång så att jag kan göra så att lägenheten slutar vara en hälsorisk för allt och alla.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0